خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/09/17 - 09:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
امیری‌خامکانی:

دست‌اندازی به شن‌های روان کویر لوت باید ممنوع شود/ لزوم حفظ حریم کویر

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس معتقد است با توجه به اینکه کویر لوت منبع طبیعی و یک منبع درآمدی گردشگری در ایران است، کسی نباید به آن تجاور کند.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ثبت جهانی کویر لوت گفت: ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری یکی از ظرفیت‌های خوب کشور ایران است که این منابع میراثی از پدران و اجداد به جا مانده و باید حداکثر استفاده از آن را ببریم.



نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی از ظرفیت‌های طبیعی از جمله کویر لوت با آسمان‌خراش‌های خود که در دنیا کم نظیر است جاذبه‌های بسیار خوبی ایجاد کرده و تجربه نشان داده که در کرمان، یزد و استان‌های حاشیه‌ای این کویر گردشگران خارجی استقبال خوبی از آن دارند و توجه همه جانبه به ضوابط حریم این میراث طبیعی لازم است.



وی با اشاره به استقبال گردشگران ایرانی و خارجی از کویر لوت گفت: بحث کویر و کویرنوردی بسیار هیجان انگیز است و لذا باید از این منبع خوب گردشگری علاوه بر استفاده مفید از آن محافظت به عمل بیاید.



امیری بیان کرد: گاهی در مناطق نزدیک شهرها شن‌های روان کویر لوت برای برخی مصارف برداشته می‌شود که باید استانداران و فرمانداران شهرستان هم‌جوار کویر لوت تلاش کنند که این ذخیره و منابع طبیعی کشور حفظ شود و دست‌اندازی به آن ممنوع شود.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دخل و تصرف در حریم کویر و تخلف از ضوابط حفاظتی کویر لوت جرم محسوب می‌شود، تصریح کرد: این منابع طبیعی، ذخیره و میراث کشور است و همانطور که کسی نمی‌تواند به منابع نفت و گاز تعرض کند، به کویر لوت هم با توجه به اینکه منبع طبیعی و یک منبع درآمدی گردشگری در ایران است، نباید تجاور کند چرا که این منبع طبیعی برای همه ملت بوده و باید حفظ شود./     



پایان پیام


  • کد خبر : 182253
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار